30.08.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 30.08.2010, sygn. ILPB3/423-640/10-3/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-640/10-3/MM

Czy faktura otrzymana za pośrednictwem poczty elektronicznej będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 26 maja 2010 r. (data wpływu 31.05.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie udokumentowania kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 11 sierpnia 2010 r. (data wpływu 16.08.2010 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie udokumentowania kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest spółką medialną, której podstawową działalność stanowi wydawanie i sprzedaż gazet oraz reklam i ogłoszeń w nich zamieszczanych (zwanych dalej usługami). Klientami Spółki są zarówno duże przedsiębiorstwa, instytucje, jak i osoby fizyczne, którym za sprzedaż gazet czy usług są wystawiane faktury VAT w formie papierowej i doręczane osobiście, kurierem czy za pośrednictwem x. Od 2005 r. teoretycznie nie trzeba chodzić z fakturą na pocztę, można wysyłać tzw. e-faktury, ale jedynie przy użyciu tzw. bezpiecznego podpisu elektronicznego, którego wyrobienie kosztuje. Ponadto, jest przypisany do jednej osoby, a w przypadku Spółki, która ma trzy siedziby i w każdej z nich faktury VAT są wystawiane średnio przez 2 - 3 osoby, zakupienie bezpiecznego podpisu dla każdej z nich wygenerowałoby duże koszty.

W dniu 20 maja 2010 r. Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok dotyczący właśnie wystawiania, wysyłania i przechowywania faktur (sygn. akt I FSK 1444/09 z 20 maja 2010 r.), w którym odczarował internet i uznał, że faktura wysłana mailem w PDF jest tak samo ważna jak ta wysyłana pocztą tradycyjną. Wszystko jest w porządku pod warunkiem, że kontrahent, który otrzyma fakturę w PDF, wydrukuje ją i dołączy do dokumentów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne