23.06.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2010, sygn. IPPP1/443-341/10-4/ISz, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-341/10-4/ISz

opodatkowanie i dokumentowanie wypłacanych premii pieniężnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22.03.2010 r. (data wpływu 24.03.2010 r.) uzupełnionego w dniu 07.06.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 24.05.2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych w związku z:

  • wyłącznym osiągnięciem ustalonego poziomu obrotów przez kontrahenta - jest nieprawidłowe,
  • świadczeniem usług przez kontrahenta jest prawidłowe,
  • osiągnięciem przez kontrahenta określonego poziomu obrotów oraz świadczeniem usług na rzecz Spółki jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24.03.2010 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 07.06.2010 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 24.05.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania wypłacanych premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej Wnioskodawca lub Spółka) należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą produktów elektrotechnicznych. Rolą Spółki jest dystrybucja tych produktów na terenie Polski. Rozwijając sieć sprzedaży, Spółka zawiera z kontrahentami umowy o współpracy handlowej w zakresie sprzedaży towarów, gdzie Spółka pełni funkcję dostawcy, a kontrahenci pełnią rolę odbiorców. Kontrahenci sprzedają towary Spółki na rzecz klientów ostatecznych. Zawierane umowy poza upustami od cen fabrycznych przyznawanymi z góry i obowiązującymi stale - przewidują formę wynagradzania kontrahentów w postaci premii pieniężnych (w niektórych umowach określanych także mianem nagród lub wynagrodzeń) wypłacanych przez Spółkę z tytułu osiągnięcia przez kontrahentów określonych poziomów zakupów w wyznaczonych okresach rozliczeniowych (miesiąc, kwartał, rok). Premie obliczane są jako określony procent od wartości dokonanych zakupów w danym okresie, przy czym procent ten może mieć wysokość stałą lub rosnąć progresywnie, wraz z przekroczeniem kolejnych progów wartościowych. Spółka stosuje często w umowach kilka rodzajów premii pieniężnych (nagród, wynagrodzeń) opisanych powyżej, np. przyznając zarówno premie miesięczne lub kwartalne oraz roczne, określając dla każdego rodzaju szczególne progi zakupowe. Poziom dokonywanych zakupów, będący w dużej mierze wynikiem stosowanej przez Spółkę polityki w zakresie premiowania, jest dla niej jedynym miernikiem efektywności działań podejmowanych przez kontrahentów. Biorąc pod uwagę, że postanowienia umów z poszczególnymi kontrahentami mogą się różnić odnośnie zakresu zobowiązań takich kontrahentów oraz warunków wypłaty premii, należy wyróżnić następujące warianty umów (zdarzenia przyszłe):

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne