Interpretacja indywidualna z dnia 20.04.2010, sygn. IPPP1-443-282/10-2/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-282/10-2/EK
Opodatkowanie premii pieniężnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 04 marca 2010 r. (data wpływu 11 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 marca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji i marketingu na rynku polskim szeregu produktów/ marek należących do grupy U. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka sprzedaje towary poprzez dwa kanały dystrybucji:
- Do dystrybutorów (odbiorcy bezpośredni), którzy następnie najczęściej odsprzedają te towary hurtownikom, lokalnym i regionalnym sieciom detalicznym oraz placówkom detalicznym (odbiorcy pośredni); Hurtownicy, detaliczne sieci lokalne/regionalne oraz placówki detaliczne nie nabywają towarów bezpośrednio od spółki,
- Do dużych sieci sprzedaży detalicznej (dalej: klienci kluczowi).
W celu uatrakcyjnienia sprzedaży, spółka zamierza wypłacać, zarówno odbiorcom bezpośrednim (z obu kanałów) oraz odbiorcom pośrednim, premie pieniężne. Wypłata premii każdorazowo zależy od łącznego spełnienia określonych warunków (wymienione w poszczególnych punktach niżej). Alternatywnie, w przypadku wybranych kontrahentów wypłata premii pieniężnej może następować w ramach zlecenia obsługi sfery marketingowo-promocyjnej podmiotowi trzeciemu. Zlecenie takie wykonywane jest przez zewnętrzną agencję promocyjną (to agencja promocyjna w ramach świadczonej usługi m. in. wypłaca premie pieniężne, następnie zaś dolicza wartość wypłacanych premii do wartości świadczonej na rzecz spółki usługi promocyjnej).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty