18.01.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 18.01.2010, sygn. IPPP2/443-1106/09-4/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1106/09-4/KOM

Czy usługi reklamy należy uznać na niepodlegające opodatkowaniu VAT na terytorium Polski? Czy spółka powinna dokonać korekty faktur w opisany we wniosku sposób?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 września 2009r. (data wpływu 12 października 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 03 grudnia 2009r.( data wpływu 08 grudnia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług reklamy oraz korekty faktur - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2009r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług reklamy oraz korekty faktur.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny

Podatnik jest stroną umowy o świadczeniu usług reklamowych zawartych z E., który jest podmiotem zagranicznym zarejestrowanym w Polsce dla potrzeb podatku VAT. Działalność E. w Polsce prowadzona od sierpnia 2004r. polega na dystrybucji produktów ropopochodnych na rzecz polskich odbiorców. Do sierpnia 2004r. dystrybucja tych produktów w Polsce dokonywana była przez E. Sp. z o. o. , który to podmiot nabywał i sprowadzał do Polski przedmiotowe oleje i dystrybuował je wśród polskich odbiorców. Na mocy umowy pomiędzy E. a E. Sp. z o.o. zapasy produktów olejowych zgromadzone w Polsce, a także wszelkie prawa i obowiązki wynikające z umów zawartych w związku z marketingiem i dystrybucją produktów w Polsce zostały przeniesione na E. W szczególności, na E. przeniesione zostały wszelkie prawa wynikające z kontraktów zawartych z odbiorcami produktów, jak i prawa z umów z dostawcami świadczącymi usługi związane z dystrybucją i marketingiem produktów w Polsce. Na E. przeszły więc prawa do umów najmu magazynów i powierzchni biurowej, z których przed sierpniem 2004r. korzystała E. Sp. z o.o. w celu dystrybucji i marketingu produktów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne