01.03.2010 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2010, sygn. IPPP1-443-63/10-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-63/10-4/PR

prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej otrzymanie premii pieniężnej za intensyfikację sprzedaży towarów przez kupującego, stałe zwiększanie zamówień oraz promowanie towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 05.01.2010 r. (data wpływu 18.01.2010 r.), uzupełniony pismem z dnia 15.02.2010r. (data wpływu 16.02.2010r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 04.02.2010r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej otrzymanie premii pieniężnej za intensyfikację sprzedaży towarów przez kupującego, stałe zwiększanie zamówień oraz promowanie towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.01.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej otrzymanie premii pieniężnej za intensyfikację sprzedaży towarów przez kupującego, stałe zwiększanie zamówień oraz promowanie towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) świadczy usługi handlowe i marketingowe na rzecz spółek z grupy kapitałowej. W ramach tych usług Sp. z o.o. nawiązuje kontakty handlowe z potencjalnymi odbiorcami (dalej: dystrybutorami) wyrobów spółek, ustala warunki współpracy, negocjuje ceny. Ponadto Sp. z o.o. zobowiązała się do prowadzenia działań wspomagających wzrost sprzedaży wyrobów spółek poprzez reklamę, promocję, a także opracowywanie i wdrażanie systemów wynagradzania dystrybutorów za intensyfikację sprzedaży wyrobów spółek.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne