21.08.2009 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2009, sygn. ILPP2/443-708/09-3/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-708/09-3/ISN

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2009 r. (data wpływu 1 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży zamocowań do budownictwa. Zakupuje towary celem wręczenia ich kontrahentom w ramach reprezentacji i reklamy. Towary te, to m.in.: długopisy, smycze, kubki, koszulki, polary, czapki, parasole, kalendarze, latarki, pamięć USB itp. Wszystkie przekazywane towary opatrzone są trwale logo Spółki. Powyższe towary wręczane są kontrahentom Zainteresowanego, zarówno tym, z którymi prowadzi stałą współpracę jak i potencjalnym przyszłym klientom. Przedmiotowe gadżety rozdawane są również na targach, w których uczestniczy Wnioskodawca oraz wręczane są zaproszonym gościom podczas spotkań z jego przedstawicielami. Wydatki te ponoszone są w celu osiągnięcia przychodów i dotyczą sprzedaży opodatkowanej VAT. Wręczanie gadżetów klientom służy utrzymaniu dobrych relacji z nimi, ma na celu zachęcenie do kupowania towarów oferowanych przez Spółkę oraz promowanie jej marki. Natomiast przekazywanie omawianych towarów potencjalnym kontrahentom pozwala Zainteresowanemu budować nowe relacje biznesowe, które w przyszłości umożliwią osiąganie wyższych przychodów z prowadzonej działalności. Od wszystkich kupowanych towarów przeznaczonych na cele reklamowe i reprezentacyjne Wnioskodawca odlicza naliczony podatek VAT. Przy przekazywaniu kontrahentom gadżetów o wartości netto przekraczającej 10 zł naliczany jest należny podatek VAT i wystawiana jest faktura wewnętrzna. Od przekazywanych towarów o wartości netto do 10 zł, podatek VAT nie jest naliczany.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne