Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2007, sygn. ILPB3/423-85/07-4/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-85/07-4/EK
Czy wydatek związany z finansowaniem umowy sponsoringu w zamian za świadczenie niepieniężne, ekwiwalentne, o charakterze reklamowym stanowi koszt uzyskania przychodu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko P.P-UP-BS.A., przedstawione we wniosku z dnia 31.08.2007 r. (data wpływu 05.09.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania wydatków związanych z finansowaniem umowy sponsoringu do kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 05 września 2007 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 16 października 2007 r. (data wpływu 18.10.2007 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zakwalifikowania wydatków związanych z finansowaniem umowy sponsoringu do kosztów uzyskania przychodów.
Z aktualnych dokumentów rejestracyjnych wynika, iż do składania oświadczeń woli w imieniu Spółki wymagane jest współdziałanie więcej niż jednego członka zarządu albo jednego członka zarządu łącznie z prokurentem lub pełnomocnikiem, w związku z tym pismem z dnia 10.10.2007 r. wezwano Wnioskodawcę do usunięcia ww. braku w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty