27.03.2007 Podatki

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 27.03.2007, sygn. 1401/BF-II/415-8/DP/07, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/BF-II/415-8/DP/07

Czy Spółka powinna jako płatnik pobierać i wpłacać zaliczki na podatek od dochodów wypłacanych na podstawie opisanej we wniosku umowy zawartej z osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobowo działalność gospodarczą ?

Pytanie podatnika

D E C Y Z J A


Na podstawie art. 14 b § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 roku Dz. U nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 9 stycznia 2007 roku na postanowienie Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 27 grudnia 2006 roku nr 1471/DPF/415-94/06/TM (doręczone 2 stycznia 2007 roku) wydane w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie:


orzeka


odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji


U Z A S A D N I E N I E

Pismem z dnia 29 września 2006 roku Spółka, działając przez ustanowionych pełnomocników, wystąpiła z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych poprzez wyjaśnienie, czy powinna jako płatnik pobierać i wpłacać zaliczki na ten podatek od dochodów wypłacanych na podstawie opisanej we wniosku umowy zawartej z osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobowo działalność gospodarczą, której celem byłoby zapewnienie w biurze regionalnym Spółki profesjonalnego wsparcia zespołów agentów w zakresie sprzedaży. W ramach przedmiotowej umowy Spółka zamierza powierzyć wybranej osobie realizację następujących zadań w zakresie koordynacji działalności biura regionalnego:1.pośredniczenie w zawieraniu umów z klientami Spółki2.doradztwo w zakresie maksymalizacji sprzedaży usług Spółki,3.zapewnienie terminowej i zgodnej z zamówieniami Klienta instalacji abonamentowej,4.opracowywanie planów sprzedaży własnych, planów sprzedaży koordynowanego zespołu agentów oraz raportowanie ich realizacji,5.udział w wyznaczaniu celów sprzedaży członkom zespołu,6.poszukiwanie i nawiązywanie kontraktów z potencjalnymi klientami,7.wsparcie klienta przy określaniu jego szczegółowych potrzeb i proponowanie odpowiednich rozwiązań,8.przygotowywanie ofert i kontraktów we współpracy z innymi osobami,9.nawiązywanie i utrwalanie długotrwałych związków partnerskich z kluczowymi klientami,10.aktualizacja baz danych Spółki o klientach oraz informacji o działaniach konkurencji Spółki,11.planowanie i realizacja sprzedaży koordynowanego zespołu w ramach oferty Spółki,12.opieka posprzedażna nad klientem,13.dbałość o tworzenie i podtrzymywanie odpowiedniego wizerunku Spółki,14.doradztwo w zakresie budowy zespołu, w tym w zakresie jego rekrutacji,15.analiza pracy członków zespołu i rekomendacje dotyczące stosowania przez Spółkę środków motywacji członków zespołu, 16.prowadzenie szkoleń dla członków zespołu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne