Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.08.2006, sygn. OG-005/105/PDI/423-6/2006, Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach, sygn. OG-005/105/PDI/423-6/2006
Czy wydatki na zakup stojaków, banerów i flag z logo firmy należy zaliczać do kosztów reklamy niepublicznej ?
Z treści wniosku wynika, że jednostka w celach promocji swojego znaku towarowego oraz wyrobów przekazuje odbiorcom swoich wyrobów (dealerom) stojaki reklamowe z logo firmy oraz banery i flagi. Bezpośredni sprzedawcy produktów oraz ich klienci wywieszają flagi i banery w miejscach publicznych, dostępnych dla szerokiego, nieokreślonego kręgu odbiorców np. przed swoimi siedzibami. Stojaki z logo firmy służące wyłącznie do prezentacji wyrobów umieszczane są w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych, gdzie też są dostępne dla szerokiego kręgu odbiorców i mają za zadanie eksponować, reklamować i pobudzać sprzedaż wyrobów. Stojaki w ramach promocji sprzedaży są odsprzedawane dealerom za symboliczną złotówkę wraz z towarem. Banery i flagi przekazywane są nieodpłatnie. Spółka zalicza wydatki na przekazywane towary do kosztów reklamy niepublicznej, w związku z czym przekracza dopuszczalny limit na reprezentację i reklamę niepubliczną. Kwotę przekroczenia limitu zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uznaje za koszty uzyskania przychodu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty