Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.06.2006, sygn. 1401/PD-4230Z-53/06/ER, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PD-4230Z-53/06/ER
Czy wydatki związane z zakupem strojów służbowych dla pracowników, współpracowników zaopatrzone logo oraz nie pozbawione charakteru odzieży osobistej stanowią wydatki na reklamę publiczną stanowiące w całości koszt uzyskania przychodu?
D E C Y Z J A
Na podstawie art. 233 w związku z art. 239 i art. 14b § 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie po rozpatrzeniu zażalenia wniesionego przez Spółkę Akcyjną na postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego z dnia 18.04.2006r. Nr 1472/ROP1/423-42-120/06/AJ w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie podatnika
orzeka
- odmówić zmiany kwestionowanego postanowienia w części dotyczącej wydatków na zakup strojów służbowych opatrzonych cechami charakterystycznymi firmy ( np. logo, krój);
- zmienić kwestionowane postanowienie w części dotyczącej wydatków na zakup odzieży nie pozbawionej charakteru odzieży osobistej ( np. garsonki , garnitury) wykorzystywanej dla potrzeb prowadzonej działalności i uznać je za wydatki na reprezentację zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w ramach limitu.
UZASADNIENIE
Spółka złożyła wniosek z dnia 14.02.2006r. w sprawie o udzielenie pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie podatnika. Pytanie Podatnika jest następującej treści : czy wydatki związane z zakupem strojów służbowych dla pracowników, współpracowników lub pracowników współpracowników w okolicznościach i celu wskazanym poniżej stanowią wydatki na reklamę publiczną stanowiące w całości koszt uzyskania przychodu? Z przedstawionego stanu faktycznego wynika , że Spółka wydaje swoim pracownikom , współpracownikom działającym w oparciu o umowy zlecenia , osobom prowadzącym samodzielną działalność gospodarczą współpracującym ze Spółką oraz pracownikom podmiotów współpracujących z Podatnikiem różnego rodzaju stroje , które za wyjątkiem strojów udostępnianych prezenterom telewizyjnym , opatrzone są w logo Spółki. Zasady wydawania, wykorzystywania i zwrotu strojów służbowych określone są w opracowanym w tym celu regulaminie. Odzież służbowa wydawana jest podmiotom nieodpłatnie do wykorzystania w trakcie wykonywanych obowiązków służbowych. We wszystkich przypadkach osoby ubrane w stroje pokazywane były na antenie telewizyjnej lub były obecne na publicznych imprezach.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty