Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 27.12.2005, sygn. 1437/ZI/443/407/KO/05, Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek, sygn. 1437/ZI/443/407/KO/05
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Ośrodek jest jednostką budżetową Urzędu M. St...... od stycznia 2005r. Wydatki bieżące pokrywane są ze środków otrzymywanych z jednostki nadrzędnej tj. z budżetu M. St. ...... Do wydatków bieżących zaliczane są wynagrodzenia osobowe oraz zakupy wszelkiego rodzaju towarów i usług. Zapotrzebowanie na wymienione wydatki wysyłane jest do Urzędu Miasta, który to Urząd sukcesywnie, w miarę potrzeb przelewa środki na konto Ośrodka. Dochody Ośrodka w pełni przekazywane są do budżetu miasta. Ośrodek świadczy usługi objęte trzema stawkami podatkowymi, w tym również objęte zwolnieniem od podatku od towarów i usług. W związku z tym Ośrodek do rozliczenia podatku naliczonego stosuje ustaloną proporcję. Wątpliwość Ośrodka budzi kwestia ustalenia prawidłowej wysokości obrotu. W związku z powyższym wystąpiono z wnioskiem w trybie art. 14a - Ordynacji podatkowej w sprawie, czy środki na działalność i utrzymanie Ośrodka uznać należy za dotację, która winna być zaliczona do obrotu, który na myć podstawą do wyliczenia proporcji? Zdaniem Wnioskodawcy, środki na działalność otrzymywane przez Ośrodek są dotacjami, które nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT. Ponadto, korekta dokonywana w styczniu 2006r. winna być złożona według zasad obowiązujących w dniu dokonywania korekty, a więc za rok 2005 do wyliczenia rzeczywistego współczynnika sprzedaży opodatkowanej w sprzedaży ogółem nie powinny być liczone dotacje, również otrzymane w okresie styczeń-maj.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty