Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.04.2005, sygn. 1471/DPD2/423/14/05/KZ, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DPD2/423/14/05/KZ
Czy wydatki poniesione na budowę drogi w związku z inwestycją budowlaną powinny być zaliczone w koszty w sposób jednorazowy i bezpośredni, czy w formie odpisów amortyzacyjnych?
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60), po rozpatrzeniu wniosku Spółki z dnia 24 stycznia 2004 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny
postanawia:
uznać stanowisko Strony za nieprawidłowe.
U z a s a d n i e n i e
Z przedstawionego przez Stronę we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji systemów hydraulicznych, pneumatycznych oraz elektromechanicznych stosowanych w branżach budowlanej, chemicznej, motoryzacyjnej, lotniczej i stoczniowej. W celu dalszego rozwoju działalności gospodarczej Spółka postanowiła wybudować fabrykę wytwarzającą między innymi wysokociśnieniowe złączki hydrauliczne wykorzystywane następnie przy produkcji maszyn do robót ziemnych, dźwigów itp. Spółka podpisała z przedstawicielem gminy protokół rokowań w sprawie sprzedaży , w trybie negocjacji ceny, nieruchomości gruntowych położonych na terenie Gminnej Strefy Aktywności Gospodarczej. W powyższym protokole Spółka zobowiązała się wobec przedstawiciela gminy do zrealizowania na własny koszt kompleksowej inwestycji budowlanej w zakresie oraz dla potrzeb planowanej fabryki. Inwestycja obejmowała wykonanie przez Spółkę infrastruktury drogowej w postaci nawierzchni drogi gminnej i infrastruktury technicznej w postaci sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej. Powyższe ustalenia zostały wiążąco potwierdzone w porozumieniu w sprawie wykonania drogi oraz instalacji na potrzeby inwestycji Spółki na terenie Gminnej Strefy Aktywności Gospodarczej. Na dzień złożenia wniosku Spółka poniosła wydatki na zakup towarów i usług wykorzystanych następnie podczas realizacji infrastruktury. Powyższe wydatki udokumentowane są fakturami wystawionymi przez zewnętrznych kontrahentów. W chwili obecnej Spółka prowadzi ostateczne rozmowy z przedstawicielem gminy dotyczące zasad bezpłatnego przekazania na rzecz gminy przedmiotowej infrastruktury.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty