Wyrok NSA z dnia 1 czerwca 2017 r., sygn. II OSK 2471/15
Zarzuty dotyczące wadliwości prowadzonego przez organ odwoławczy postępowania administracyjnego nie zostały powiązane ze wskazaniem okoliczności faktycznych i dowodów, które nie zostały uwzględnione w toku tego postępowania, a mogłyby wpłynąć na ocenę charakteru urządzenia reklamowego.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Barbara Adamiak (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędzia del. WSA Mirosław Gdesz Protokolant asystent sędziego Anna Górska po rozpoznaniu w dniu 1 czerwca 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 29 kwietnia 2015 r. sygn. akt II SA/Po 1033/14 w sprawie ze skargi A. K. na postanowienie Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] sierpnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 29 kwietnia 2015 r., sygn. akt II SA/Po 1033/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę A. W. na postanowienie Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z [...] sierpnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania.
Powyższy wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym.
Postanowieniem z dnia [...] czerwca 2014 r., nr [...], znak: [...], Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta P., działając w oparciu o przepis art. 61a K.p.a., odmówił wszczęcia postępowania w przedmiocie legalności robót budowlanych związanych z powstaniem urządzenia reklamowego, zlokalizowanego na nieruchomości przy ul. L. [...] w P. W uzasadnieniu powyższego rozstrzygnięcia wyjaśniono, że w dniu 07 sierpnia 2013 r. do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla Miasta P. wpłynęło pismo D. K., w którym wniosła o przeprowadzenie kontroli w sprawie nielegalnego nośnika reklamowego zlokalizowanego na nieruchomości przy ulicy L. [...]. W związku z powyższym, w dniu 20 grudnia 2013 r. pracownicy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dla Miasta P. przeprowadzili czynności kontrolne na terenie nieruchomości. W trakcie jej trwania stwierdzono istnienie nośnika reklamowego usytuowanego na powyższej nieruchomości składającego się z tablicy reklamowej o wymiarach: szerokość 5,44 m i wysokości 2,72 m oraz słupa stalowego o wysokości 1,81 m. Dokonano również pomiaru odległości opisywanego nośnika do krawędzi jezdni przy ul. [...] w P. Powyższa odległość wynosi 10,40 m od słupa oraz 7,70 m od tablicy reklamowej. Ponadto w toku kontroli ustalono, że inwestorem powyższego urządzenia reklamowego jest [...] Sp. z o. o. W toku postępowania wyjaśniającego Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta P. stwierdził, że powstanie opisywanego nośnika reklamowego nastąpiło legalnie i brak było podstaw do prowadzenia postępowania administracyjnego w tej sprawie. Organ wyjaśnił, że podjęcie czynności kontrolnych przez organ nadzoru budowlanego nie jest równoznaczne z wszczęciem postępowania administracyjnego, co w jego ocenie przesądzało o konieczności wydania postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
