14.03.2017 Kadry i płace

Wyrok NSA z dnia 14 marca 2017 r., sygn. I OSK 1216/16

Granice sprawy sądowej zakreśla przedmiot zaskarżenia, którym jest konkretny akt lub bezczynność kwestionowane w skardze.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Roman Ciąglewicz Sędzia del. WSA Dariusz Chaciński Protokolant starszy sekretarz sądowy Magdalena Błaszczyk po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2017r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Okręgowego Inspektora Pracy w Szczecinie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 21 stycznia 2016 r. sygn. akt II SA/Sz 1368/15 w sprawie ze skargi Regionalnego [..] na postanowienie Okręgowego Inspektora Pracy w Szczecinie z dnia 28 lutego 2013 r. nr [..] w przedmiocie dopuszczenia statku do eksploatacji pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy 1. uchyla zaskarżony wyrok i oddala skargę; 2. zasądza od Regionalnego [..]na rzecz Okręgowego Inspektora Pracy w Szczecinie kwotę 460 (czterysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 21 stycznia 2016 r. o sygn. akt II SA/Sz 1368/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie, po rozpoznaniu skargi Regionalnego [..] na postanowienie Okręgowego Inspektora Pracy w Szczecinie z dnia 28 lutego 2013 r. nr [..]w przedmiocie dopuszczenia statku do eksploatacji pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy, uchylił zaskarżone postanowienie i poprzedzające je orzeczenie Inspektora Pracy Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Szczecinie z dnia 21 grudnia 2012 r. Nr [..].

Z uzasadnienia zaskarżonego wyroku wynika, że wnioskiem z dnia 5 grudnia 2012 r. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie zwrócił się do Okręgowego Inspektoratu Pracy w Szczecinie o wykonanie inspekcji w celu wydania orzeczenia o dopuszczeniu jednostki "[..]" do eksploatacji. Wnioskiem objęto również jednostki "[..]" i "[..]".

W dniach 13 i 14 grudnia 2012 r. przeprowadzona została kontrola wszystkich jednostek, z której sporządzono jeden protokół. Ocenie poddano parametry jednostki w kontekście spełniania wymagań technicznych określonych Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r. statków żeglugi śródlądowej objętych Wspólnotowym Świadectwem Zdolności Żeglugowej. Dokonano również oceny załączonych do wniosku dokumentów, w szczególności wyciągu z protokołu pomiarowego statku śródlądowego z Polskiego Rejestru Statków z dnia 16 listopada 2012 r. nr 11/PLO/2012, w którym jednostkę określono jak statek typu kontrolno - inspekcyjnego oraz dokumentu rejestracyjnego statku żeglugi śródlądowej z dnia 26 listopada 2012 r. wystawionego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, w którym wskazano, iż jednostka jest statkiem kontrolno - inspekcyjnym do utrzymania szlaków żeglugowych.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty