Wyrok NSA z dnia 12 września 2017 r., sygn. II GSK 3389/15
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Gabriela Jyż sędzia NSA Joanna Zabłocka (spr.) sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Sylwia Nerkowska po rozpoznaniu w dniu 12 września 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej P.C., D.C., L.S.-S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 kwietnia 2015 r. sygn. akt VI Sa/Wa 3175/14 w sprawie ze skargi P.C., D.C., L.S.-S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od P.C., D.C., L.S.-S. solidarnie na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 2400 (dwa tysiące czterysta) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 27 kwietnia 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 3175/14 oddalił skargę P.C., D.C. i L.C.S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2014 r. w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
Dnia 16 stycznia 2014 r. w miejscowości [..] na drodze krajowej nr 75 o dopuszczalnym nacisku na oś napędową do 10 t, zatrzymano do kontroli drogowej samochód ciężarowy marki [..] wraz z naczepą marki [..] o nr rej. [..], którym kierował J.S. Kierowca wykonywał w imieniu i na rzecz Skarżących transport drogowy ładunku kości rosołowych z kurcząt na paletach (ładunek podzielny).
Zatrzymany pojazd został jednokrotnie zważony na zatwierdzonym przez uprawnionego geodetę stanowisku do pomiaru mas i nacisków osi, położonym w miejscowości [..], przy drodze krajowej nr 75, przenośnymi wagami do pomiarów statycznych typu SAW 10C/II o numerach fabrycznych 856055, 856062. W trakcie kontroli wagowej stwierdzono (po odjęciu możliwych błędów pomiarowych), że rzeczywisty nacisk pojedynczej osi napędowej ciągnika samochodowego: 13,45 t (norma 10,0 t) przekroczył wartość przewidzianą dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 10 t o 3,45 t (przekroczenie o 34,5%). Ustalenia kontroli utrwalono w protokole kontroli z [...] stycznia 2014 r. o nr [...]
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty