Wyrok NSA z dnia 25 sierpnia 2017 r., sygn. II GSK 2594/15
Inne
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Mirosław Trzecki Sędzia NSA Joanna Zabłocka (spr.) Sędzia del. WSA Stefan Kowalczyk Protokolant Marta Koźlik po rozpoznaniu w dniu 25 sierpnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Spółki z o.o. w I. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 marca 2015 r. sygn. akt VI SA/Wa 2374/14 w sprawie ze skargi A. Spółki z o.o. w I. na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] maja 2014 r., nr [..] w przedmiocie nakazu rejestracji odbiorników i ustalenia opłaty za używanie niezarejestrowanych odbiorników 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. uchyla zaskarżoną decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] maja 2014 r., nr [..]; 3. zasądza od Ministra Infrastruktury i Budownictwa na rzecz A. Spółki z o.o. w I 4930 (cztery tysiące dziewięćset trzydzieści) złotych tytułem kosztów postępowania sądowo -administracyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 18 marca 2015 r., sygn. akt VI SA/Wa 2374/14 oddalił skargę A. Sp. z o.o. z siedzibą w I. na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] maja 2014 r. w przedmiocie nakazu rejestracji i ustalenia opłaty za używanie niezarejestrowanych odbiorników telewizyjnych.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
W dniu 11 lipca 2013 r. w lokalu zajmowanym na potrzeby prowadzonej przez skarżącą działalności gospodarczej, a mianowicie w obiekcie pod nazwą; "..." [...], położonym w I. przy A/ przeprowadzona została kontrola wykonania obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych. Kontrola została przeprowadzona w obecności dyrektora M.K. W jej wyniku ujawniono w ww. lokalu 26 odbiorników telewizyjnych różnych marek, na których odbiór programów następował z anteny satelitarnej.
Z kontroli sporządzono protokół, który dyrektor M.K. podpisał bez uwag. W jego treści, w rubryce "Uwagi kontrolującego" dokonano wpisu: "Poinformowano o przepisach wynikających z ustawy o opłatach abonamentowych", natomiast w rubryce "Oświadczenia (wyjaśnienia) osób zainteresowanych" zapisano "Pan dyrektor obecny przy kontroli nie posiada wiedzy, czy jest dokonana rejestracja." Z protokołu wynika nadto, że okres używania ww. odbiorników wynosił "dwa miesiące". Do protokołu załączono oświadczenie przedstawiciela skarżącej z dnia kontroli, z którego wynika, iż omawiane 26 odbiorników telewizyjnych było w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, ale "uruchomienie tych odbiorników, w celu stwierdzenia technicznej możliwości dostosowania do odbioru programu nie jest możliwe z następujących przyczyn: przebywają goście hotelowi." oraz notatkę służbową z 16 października 2013 r., z której wynika, że na dzień 11 lipca 2013 r. w ww. lokalu był zarejestrowany jeden odbiornik telewizyjny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty