Wyrok NSA z dnia 14 czerwca 2016 r., sygn. II OSK 2457/14
Przepis art. 7 k.p.a formułuje naczelną zasadę postępowania, jaką jest zasada prawdy obiektywnej, której realizacja ma ścisły związek z zasadą praworządności oraz wywiera zasadniczy wpływ na ukształtowanie całego postępowania administracyjnego, obligując organ administracji publicznej do wyczerpującego zbadania okoliczności faktycznych związanych z daną sprawą na podstawie wszelkich dostępnych dowodów.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Wojciech Mazur Sędziowie Sędzia NSA Maria Czapska-Górnikiewicz Sędzia del. WSA Rafał Wolnik (spr.) Protokolant starszy inspektor sądowy Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 14 czerwca 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Wojewody Lubelskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 12 czerwca 2014 r. sygn. akt II SA/Lu 922/13 w sprawie ze skargi D. B. na decyzję Wojewody Lubelskiego z dnia [...] września 2013 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru budowy 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Wojewody Lubelskiego na rzecz D. B. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 12 czerwca 2014 r., sygn. akt II SA/Lu 922/13, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie, po rozpoznaniu sprawy ze skargi D. B. na decyzję Wojewody Lubelskiego z dnia [...] września 2013 r., nr [...], w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia zamiaru budowy, uchylił zaskarżoną decyzję i zasądził od Wojewody Lubelskiego na rzecz D. B. kwotę 500,00 złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
W uzasadnieniu powyższego wyroku zawarto następujące ustalenia faktyczne:
W dniu 22 lipca 2013 r. skarżący dokonał zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych obejmujących budowę studni głębinowej oraz przyłącza wody do budynku położonego na działce nr ewid. [...] (obręb [...]) przy ul. [...] w C. Decyzją z dnia [...] sierpnia 2013 r. Prezydent Miasta Chełm wniósł sprzeciw w sprawie objętych powyższym zgłoszeniem robót budowlanych. W uzasadnieniu organ podniósł, iż planowana studnia głębinowa została zlokalizowana w odległości mniejszej niż 50 m od cmentarza, a przez to nie spełnia wymogów określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25 sierpnia 1959 r. w sprawie określenia, jakie tereny pod względem sanitarnym są odpowiednie na cmentarze (Dz. U. Nr 52, poz. 315). Ponadto, zdaniem organu, planowana inwestycja - z uwagi na jej położenie częściowo w pasie drogi dojazdowej (obszar TDGB-26) - koliduje z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Chełm.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
