06.04.2016 Podatki

Wyrok NSA z dnia 6 kwietnia 2016 r., sygn. II FSK 314/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędzia NSA Bogdan Lubiński (sprawozdawca), Sędzia NSA (del.) Zbigniew Romała, Protokolant Dorota Rembiejewska, po rozpoznaniu w dniu 6 kwietnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 23 października 2013 r. sygn. akt I SA/Sz 355/13 w sprawie ze skargi A. sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie z dnia 6 marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2011-2012 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie na rzecz A. sp. z o.o. z siedzibą w P. kwotę 2700 (słownie: dwa tysiące siedemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 23 października 2013 r., sygn. akt I SA/Sz 355/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie uwzględnił skargę A. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w P. (zwanej dalej "Spółką", "Skarżącą") i uchylił decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie z dnia 6 marca 2013 r. oraz poprzedzająca ją decyzję Burmistrza D. z dnia 19 grudnia 2012 r. w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2011-2012.

Ze stanu sprawy przyjętego przez Sąd pierwszej instancji wynika, że zaskarżoną decyzją Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Koszalinie utrzymało w mocy decyzję Burmistrza D. z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2011-2012 w łącznej kwocie 78 510,00 zł.

Organ odwoławczy wskazał, że Spółka wnioskiem z dnia 13 listopada 2012 r., poprzedzonym złożeniem w dniu 15 października 2012 r. korekt deklaracji na podatek od nieruchomości za 2011 i 2012 rok, zażądała stwierdzenia nadpłaty w tym podatku w kwocie 36 354 zł za 2011 r. i w kwocie 42 163 zł za 2012 r., uzasadniając go tym, że w okresie od 6 kwietnia 2011 r. do 24 września 2012 r. w ewidencji gruntów i budynków prowadzonej dla nieruchomości podatnika przez Starostę D. widniał niezgodny z rzeczywistością wpis odnoszący się do klasyfikacji gruntu, tzn. w miejsce prawidłowej klasyfikacji - grunty rolne zabudowane B-RIIIb - wpisane było nieprawidłowo - inne tereny zabudowane Bi. Wskutek interwencji Spółki funkcjonujący od dnia 6 kwietnia 2011 r. wpis zmieniony został w dniu 24 września 2012 r. na wpis prawidłowy. Spółka wyjaśniła, że przyczyną zmiany wpisu w ewidencji gruntów było bezpodstawne oznaczenie gruntu poczynione w operacie modernizacji ewidencji gruntów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne