Wyrok NSA z dnia 14 lipca 2015 r., sygn. II GSK 1983/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Zbigniew Czarnik (spr.) Sędzia NSA Gabriela Jyż Sędzia NSA Małgorzata Rysz Protokolant Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 14 lipca 2015 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skarg kasacyjnych M J Z oraz Z W Ś od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G z dnia 22 kwietnia 2014 r. sygn. akt III SA/Gl 1805/13 w sprawie ze skargi M J Z na decyzję Z W Ś z dnia [..] września 2013 r. nr [..] w przedmiocie zobowiązania do zwrotu dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej oddala obie skargi kasacyjne
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 22 kwietnia 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w G (dalej: WSA w G lub Sąd I instancji) uwzględnił skargę Miasta J Z (dalej: skarżący; Miasto) na decyzję Zarządu Województwa Ś (dalej: Zarząd) z dnia [...] września 2013 r. w przedmiocie zobowiązania do zwrotu dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej, uchylając zaskarżoną decyzję.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym.
Decyzją z [..] września 2013 r. Zarząd utrzymał w mocy decyzję własną z [...] lipca 2013 r., zobowiązującą Miasto J Z do zwrotu części dofinansowania wraz z odsetkami w związku ze stwierdzeniem przez Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Ś nieprawidłowości przy wykorzystaniu środków finansowych z budżetu Unii Europejskiej. W uzasadnieniu decyzji Zarząd wskazał, że 30 sierpnia 2010 r. zawarł z Miastem umowę o dofinansowanie projektu. W wyniku kontroli prawidłowości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w ramach tego projektu ustalono, że doszło do naruszenia art. 7 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), dalej: p.z.p., poprzez określenie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób, który mógł utrudnić uczciwą konkurencję oraz nie zapewniał równego traktowania wykonawców. W specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej: s.i.w.z.) znalazło się stwierdzenie, że o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który m.in. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał: co najmniej dwie usługi polegające na świadczeniu usług inżyniera projektu lub doradcy technologicznego dla "projektu teleinformatycznego", o wartości umowy co najmniej 100.000,00 PLN brutto każda. Przez "projekt teleinformatyczny", o którym mowa w s.i.w.z., należy rozumieć projekt łącznie spełniający następujące warunki: współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, obejmujący zaprojektowanie i wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów w jednostce samorządu terytorialnego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty