Wyrok NSA z dnia 30 października 2014 r., sygn. I FSK 1568/13
Okoliczność, że cena usługi marketingowej obejmuje także wartość wydanej nagrody w świetle jednoznacznej treści art. 7 ust. 2 u.p.t.u. nie daje podstaw do twierdzenia, że wydanie nagrody nie powinno podlegać opodatkowaniu.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Sylwester Marciniak, Sędzia NSA Roman Wiatrowski, Sędzia WSA (del.) Wojciech Stachurski (sprawozdawca), Protokolant Marta Sokołowska-Juras, po rozpoznaniu w dniu 30 października 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej I. B. M. Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 kwietnia 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 3292/12 w sprawie ze skargi I. B. M. Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz I. B. M. Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w W. kwotę 380 (słownie: trzysta osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Wyrok Sądu I instancji.
Wyrokiem z dnia 25 kwietnia 2013 r., sygn. akt III SA/Wa 3292/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę "I. sp. z o.o." sp. k. z siedzibą w W. (dalej jako "Spółka") na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług.
2. Przedstawiony przez Sąd I instancji przebieg postępowania.
1. Wnioskiem z dnia 18 kwietnia 2012 r. Spółka zwróciła się do Ministra Finansów, reprezentowanego przez Dyrektora Izby Skarbowej w W., o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług czynności związanych wydawaniem nagród na rzecz osób wskazanych przez jej klienta.
Spółka wskazała, że świadczy dla podmiotów gospodarczych m.in. usługi reklamowe, marketingowe, obsługi konkursów, akcji promocyjnych. Klientami Spółki są podmioty gospodarcze zainteresowane zleceniem usług reklamowych, marketingowych, usługi obsługi konkursów, akcji promocyjnych firmom zewnętrznym zajmującym się profesjonalnie świadczeniem tego rodzaju usług.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty