07.03.2013 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 7 marca 2013 r., sygn. II GSK 2281/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędzia NSA Janusz Zajda Sędzia del. WSA Piotr Pietrasz Protokolant Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 7 marca 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A] w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. sygn. akt VI SA/Wa 403/11 w sprawie ze skargi [A] w G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. odstępuje od zasądzenia zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

W dniu 20 maja 2010 r., o godz. 14:20 w miejscowości [...], na drodze powiatowej nr 1406F został zatrzymany do kontroli pojazd marki Volvo o nr rej. [...] wraz z przyczepą marki Glogger o nr rej. [...], kierowany przez Z. P. W ramach kontrolowanego przejazdu kierowca wykonywał przewóz drogowy ładunku drewna z [...] do [...] na rzecz [A].

W czasie kontroli sporządzono protokół ze stwierdzonych naruszeń, który kierujący pojazdem podpisał nie zgłaszając uwag. Kierowca został pouczony o zasadach przeprowadzania kontroli oraz przysługujących mu prawach i skorzystał z możliwości powtórnego ważenia pojazdu. Do dalszego postępowania przyjęto wyniki drugiego ważenia, korzystniejszego dla strony. Kierowcy okazano instrukcję ważenia pojazdu i wyniki kontroli oraz dokumenty świadczące o prawidłowości przeprowadzenia i zabezpieczenia procesu ważenia. Ważenia pojazdu dokonano za pomocą zalegalizowanych przenośnych wag typu SAW 10C/II do pomiarów statycznych o nr fabrycznych 856054 i 856088, na zalegalizowanym w dniu 8 kwietnia 2010 r. przez uprawnionego geodetę stanowisku kontroli. Kierowca nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

Zgodnie z korzystniejszym dla strony pomiarem, po uwzględnieniu błędów i tolerancji, nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu silnikowego wyniósł 8,13 tony, nacisk podwójnej osi napędowej pojazdu silnikowego wyniósł 20,68 tony nacisk pierwszej pojedynczej osi nienapędowej przyczepy wyniósł 10,88 tony, a nacisk drugiej pojedynczej osi nienapędowej przyczepy wyniósł 11,37 tony. Łączna zmierzona masa, po odjęciu błędów ważenia wyniosła 51,06 tony, a jego długość łącznie z ładunkiem 21,97 m.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne