18.09.2012

Wyrok NSA z dnia 18 września 2012 r., sygn. II OSK 1524/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA Małgorzata Stahl /spr./ Sędzia del. WSA Bożena Popowska Protokolant Mariusz Szufnara po rozpoznaniu w dniu 18 września 2012 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Rady Gminy Świecie nad Osą od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z dnia 7 marca 2012 r., sygn. akt II SA/Bd 1425/11 w sprawie ze skargi Prokuratora Rejonowego w Grudziądzu na uchwałę Rady Gminy Świecie nad Osą z dnia 30 czerwca 2006 r. nr XXXIII/183/06 w przedmiocie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy wyrokiem z dnia 7 marca 2012 r., sygn. akt II SA/Bd 1425/11 po rozpoznaniu sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Grudziądzu na uchwałę Rady Gminy Świecie nad Osą z dnia 30 czerwca 2006 r., nr XXXIII/183/06 w przedmiocie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, w punkcie 1. stwierdził nieważność § 2 pkt 1, pkt 2, pkt 3, pkt 4, pkt 5, pkt 6, pkt 7, pkt 11, pkt 12, pkt 14, pkt 15, § 3 pkt 1, pkt 3, pkt 4, pkt 5, pkt 7, pkt 10, pkt 11, § 4 ust. 8, § 4 ust. 9, § 11 ust. 1 zaskarżonej uchwały; w punkcie 2. stwierdził, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu w zakresie określonym w pkt 1 wyroku.

W uzasadnieniu wyroku Sąd wskazał, że wnosząc skargę na uchwałę Rady Gminy Świecie nad Osą z dnia 30 czerwca 2006 r., nr XXXIII/183/06 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Świecie nad Osą Prokurator Rejonowy w Grudziądzu zarzucił naruszenie:

1) § 137 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz.U. Nr 100, poz. 908) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) poprzez powtórzenie w § 2 pkt 1, pkt 2, pkt 3, pkt 4 pkt 5, pkt 6, pkt 7, pkt 11, pkt 12, pkt 14, pkt 15 definicji pojęć, którymi posługuje się ustawa, bądź które zostały przez ustawę zdefiniowane, podczas gdy zawarte w art. 4 ust. 2 cyt. ustawy upoważnienie nie udziela kompetencji radzie gminy do formułowania definicji pojęć zawartych w ustawie upoważniającej bądź innych ustawach, przez co uchwała we wskazanym zakresie rażąco narusza prawo;

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne