Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2012 r., sygn. II GSK 1709/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędzia NSA Joanna Sieńczyło - Chlabicz Sędzia del. WSA Jacek Czaja Protokolant Marta Zawadzka po rozpoznaniu w dniu 21 listopada 2012 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej "P. R." Spółki z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 27 kwietnia 2011 r. sygn. akt VII SA/Wa 2352/10 w sprawie ze skargi "P. R." Spółki z o.o. w W. na decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z dnia [...] września 2010 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenie naruszenia prawa i nakazu usunięcia nieprawidłowości 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od "P. R." Spółki z o.o. w W. na rzecz Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z 27 kwietnia 2011r., sygn. akt VII SA/Wa 2352/10 - po rozpoznaniu sprawy ze skargi P. R. Spółki z o.o. w W. na decyzję Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z [...] września 2010 r., nr [...], w przedmiocie nakazu usunięcia zaistniałych nieprawidłowości oraz nakazu rozpatrzenia wniosków o przydział tras pociągów skorygowanych w wyniku usunięcia nieprawidłowości - uchylił zaskarżoną decyzję w części nadającej rygor natychmiastowej wykonalności zaś w pozostałej części skargę oddalił oraz stwierdził, że decyzja ta w części dotyczącej nadania rygoru natychmiastowej wykonalności nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku i orzekł o kosztach postępowania.
Stan faktyczny i prawny sprawy przedstawiał się następująco.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (dalej: UTK) wszczął postępowanie na wniosek P. I. S.A. - w którym jako podstawę prawną skargi wskazano art. 13 ust. 1 pkt 2, 3 i 5 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 ze zm., zwanej dalej: u.t.k.).
W dniu [...] października 2009 r. organ uzyskał pisemne oświadczenia przewoźników, którzy Roczny Rozkład Jazdy 2009/2010 (dalej: RRJ) uznali za skoordynowany zgodnie z art. 30 ust. 2a u.t.k. P. P. R. Sp. z o.o. w piśmie z dnia [...] listopada 2009 r. oświadczyła, że projekt rozkładu jazdy został przez nią ostatecznie uzgodniony w rozumieniu § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 lutego 2009 r. w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej (Dz. U. Nr 35, poz. 274; dalej: rozporządzenie) i nie może zostać bez jej zgody zmieniony. Organ uzyskał pisemne stanowisko stron o przebiegu koordynacji oraz kopie dokumentów o konferencjach i naradach w sprawie koordynacji przewozów pasażerskich, wniosków o przydzielenie trasy pociągów na RRJ, dokumentów obrazujących historię konstrukcji pociągów w systemie informatycznym na podstawie składanych wniosków. Ponadto wystąpił do przewoźników o przekazanie kopii umów o świadczenie usług publicznych na RRJ 2009/2010, które to kopie przedłożyła tylko P. I. S.A.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty