Wyrok NSA z dnia 18 października 2011 r., sygn. II OSK 1455/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Zofia Flasińska sędzia NSA Leszek Leszczyński sędzia del. WSA Jerzy Siegień /spr./ Protokolant Mariusz Szufnara po rozpoznaniu w dniu 18 października 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skarg kasacyjnych Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi oraz [...] Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 12 marca 2010 r. sygn. akt II SA/Łd 1000/09 w sprawie ze skarg P. H. i Uniwersytetu Łódzkiego na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z dnia [...] września 2009 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji oddala skargi kasacyjne.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 12 marca 2010 r., sygn. akt II SA/Łd 1000/09, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi po rozpoznaniu sprawy ze skarg: P. H. i Uniwersytetu Łódzkiego na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z dnia [...] września 2009 r., nr S.K.O. 2358/2009, w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy, uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta Łodzi z dnia [...] marca 2009 r.
Przedmiotowy wyrok został wydany w następujących okolicznościach sprawy.
Prezydent Miasta Łodzi decyzją z dnia [...] marca 2009 r. ustalił warunki zabudowy dla planowanej inwestycji w Łodzi przy ul. [...] r. nr 69 i ul. [...] (działki nr 156/3, 163/5, 163/6 i 156/1), polegającej na budowie zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z garażami i towarzyszącymi lokalami usługowymi (w tym handel o powierzchni sprzedaży do 400 m2) wraz z konieczną infrastrukturą - przebudową i rozbudową istniejącej infrastruktury (w tym budową zjazdu publicznego z ul. [...]).
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi, po rozpatrzeniu odwołania P. H., decyzją z dnia [...] września 2009 r. utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję organu pierwszej instancji.
Odpowiadając na zawarty w odwołaniu zarzut naruszenia art. 25 w związku z art. 24 § 1 pkt 1 k.p.a. Kolegium wyjaśniło, że w obecnym stanie prawnym brak jest podstaw do wyłączenia organu wykonawczego gminy będącego jednocześnie organem administracji w postępowaniu, bowiem wskazane przepisy dotyczą wyłączenia pracownika oraz wyłączenia organu od załatwienia sprawy dotyczącej interesów majątkowych osoby zajmującej stanowisko kierownicze w organie. Jednocześnie podkreśliło, że postępowanie nie toczy się z wniosku Gminy Miejskiej Łódź bądź Skarbu Państwa.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty