27.09.2011 Kadry i płace

Wyrok NSA z dnia 27 września 2011 r., sygn. I OSK 443/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Stojanowski, Sędzia NSA Joanna Runge-Lissowska, Sędzia del. WSA Leszek Kamiński (spr.), Protokolant starszy sekretarz sądowy Kamil Wertyński, po rozpoznaniu w dniu 27 września 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] S.A. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 18 listopada 2010 r. sygn. akt III SA/Lu 243/10 w sprawie ze skargi [...] S.A. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Lublinie z dnia [...] kwietnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie nakazu umieszczenia pracownika w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 18 listopada 2010 r., sygn. akt III SA-Lu 243/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę [...] S.A., zw. dalej Spółką, na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w L. z dnia [...] kwietnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie nakazu umieszczenia pracownika w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze. W uzasadnieniu wyroku Sąd przytoczył następujące okoliczności faktyczne i prawne sprawy.

W związku z kontrolą przeprowadzoną w Spółce, decyzją z dnia [...] marca 2010 r., nr rej. [...], Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w L. skierował do pracodawcy nakaz w sprawie umieszczenia w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze, pracownika L. S., zw. dalej Pracownikiem zatrudnionego w ramach umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku mechanika lotniczego. Na podstawie Karty Służby Pracownika, zawierającej spis obowiązków i wykonywanych czynności ustalono, że pracownik zatrudniony na stanowisku mechanika lotniczego wykonuje następujące czynności: wykonuje i poświadcza w Pokładowym Dzienniku Technicznym Śmigłowca wykonanie liniowej obsługi technicznej śmigłowców, rejestrację usterek i sposób ich usunięcia; wypełnia Kartę Ewidencji Niesprawności Śmigłowca w obsłudze liniowej i hangarowej; wypełnia Kartę Gotowości Technicznej do Lotów Próbnych Doświadczalnych; wykonuje czynności obsługowe zgodnie ze standardami zawartymi w danych obsługowych śmigłowców; bierze udział w przygotowaniach śmigłowców do lotów próbnych doświadczalnych w zakresie czujników i aparatury pomiarowej. Pracownik zatrudniony na stanowisku mechanika lotniczego ma uprawnienia do poświadczania obsługi statków powietrznych. Z dodatkowych ustaleń wynika, że mechanik lotniczy wykonuje prace związane z naziemnym przygotowaniem statków powietrznych do lotu i prace te wykonuje zarówno w budynku, jak i na płycie lotniska. Prace mechaników na lotnisku, w tym związane z bezpośrednią obsługą potwierdzającą bezpieczeństwo śmigłowców należą do ich podstawowych obowiązków. Praca na płycie lotniska odbywa się w ramach codziennych zadań i często jest związana z poświadczaniem przygotowania śmigłowców do eksploatacji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty