08.07.2011

Wyrok NSA z dnia 8 lipca 2011 r., sygn. II OSK 665/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędziowie Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) Sędzia del. WSA Leszek Kamiński Protokolant Anna Jusińska po rozpoznaniu w dniu 8 lipca 2011r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. Sp. z o. o. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 30 listopada 2010 r., sygn. akt II SA/Kr 1054/10 w sprawie ze skargi A. Sp. z o. o. w K. na rozporządzenie Wojewody Małopolskiego z dnia [...] października 2006 r., nr [...] w sprawie Bielańsko-Tynieckiego Parku Krajobrazowego 1. oddala skargę kasacyjną 2. zasądza od A. Sp. z o. o. w K. na rzecz Sejmiku Województwa Małopolskiego kwotę 120 (słownie: sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 30 listopada 2010 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie oddalił skargę A. Sp. z o.o. w K. na rozporządzenie Wojewody Małopolskiego z dnia [...] października 2006 r. nr [...] w sprawie Bielańsko-Tynieckiego Parku Krajobrazowego.

Składając skargę na powyższe rozporządzenie skarżąca spółka podała, że jest właścicielką nieruchomości położonej w Krakowie, utworzonej z działki ewidencyjnej nr [...] i [...], obr. [...]Podgórze. Nieruchomość ta znajduje się na obszarze Bielańsko-Tynieckiego Parku Krajobrazowego, zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia, a zatem w ocenie skarżącej posiada ona interes prawny, który został naruszony przez wydanie niezgodnego z prawem rozporządzenia Wojewody. Naruszenie interesu prawnego skarżącej polega w jej ocenie na tym, że nie może ona zagospodarować swojej nieruchomości w zamierzony sposób - przez budowę zadaszonych kortów tenisowych wraz z zapleczem, ze względu na nielegalne ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości wynikające z przedmiotowego rozporządzenia.

Wskazano w skardze, że w dniu 1 sierpnia 2009 r. wszedł w życie przepis art. 21 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 roku o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w organizacji i podziale zadań administracji publicznej w województwie. Przepis ten zmienił normę kompetencyjną i w miejsce wojewody upoważnił do tworzenia i likwidacji parków krajobrazowych sejmik województwa. W ocenie skarżącego, okoliczność ta nie może mieć znaczenia dla sprawy, bowiem kontrola sądowoadministracyjna jest wykonywana z punktu widzenia stanu prawnego obowiązującego w chwili wydawania zaskarżonego aktu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne