Wyrok NSA z dnia 12 listopada 2010 r., sygn. I FSK 1941/09
W aktualnym stanie prawnym przekazanie przez skarżącego bez wynagrodzenia towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele związane z tym przedsiębiorstwem nie stanowi dostawy towarów w świetle art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem tych towarów.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krzysztof Stanik, Sędzia NSA Arkadiusz Cudak, Sędzia WSA (del.) Danuta Kuchta (sprawozdawca), Protokolant Dariusz Rosiak, po rozpoznaniu w dniu 12 listopada 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 września 2009 r. sygn. akt III SA/Wa 673/09 w sprawie ze skargi N. P. S. A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 21 stycznia 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Ministra Finansów na rzecz N. P. S. A. z siedzibą w W. kwotę 180 zł (słownie: sto osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
1.0. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 14 września 2009r., sygn. akt III SA/Wa 673/09 uchylił zaskarżoną przez N. S.A. w W. interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 21 stycznia 2009r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.
1.1. W uzasadnieniu wyroku Sąd I instancji przedstawił stan faktyczny sprawy podając, że wnioskiem N. S.A. w W. - zwana dalej: "Spółką", zwróciła się do Ministra Finansów (organ upoważniony Dyrektor Izby Skarbowej w W.) o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) - powoływanej dalej jako "u.p.t.u." Spółka wskazała, że prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji i dystrybucji produktów żywnościowych pod markami: W., N., N., P. W celu zwiększenia sprzedaży podejmuje szereg działań o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, skierowanych do aktualnych oraz potencjalnych nabywców swoich produktów, między innymi do pośredników, np. hurtowni oraz punktów sprzedaży detalicznej organizując wspólne akcje promocyjne razem z ww. punktami sprzedaży detalicznej. W ramach akcji reklamowych Spółka przekazuje nieodpłatnie produkty własne lub nabyte (komplety talerzy, filiżanek, TV plazma, torby BMW, telefony komórkowe, przenośne DVD).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty