Wyrok NSA z dnia 17 czerwca 2010 r., sygn. II FSK 251/09
Podatnikiem realizującym bezpośrednio cel Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich może być jedynie podmiot, któremu powierzono w sensie ekonomicznym i technicznym realizację konkretnego projektu i który ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe jego wykonanie. W konsekwencji uzyskany przez niego dochód z tego tytułu korzysta ze zwolnienia, o jakim mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Włodzimierz Kubiak, Sędziowie NSA Bogdan Lubiński, WSA del. Bogusław Woźniak (sprawozdawca), Protokolant Barbara Mróz, po rozpoznaniu w dniu 17 czerwca 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej C. P. i L. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 4 listopada 2008 r. sygn. akt I SA/Kr 653/08 w sprawie ze skargi C. P. i L. P. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia 11 marca 2008 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2006 r. oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi kasacyjnej C. i L. P. jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 4 listopada 2008 r., sygn. akt I SA/Kr 653/08. Wyrokiem tym Sąd, po rozpoznaniu skargi C. i L. P. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia 11 marca 2008 r. nr [...], w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2006 r., na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.), zwanej dalej p.p.s.a., oddalił skargę.
W uzasadnieniu Sąd w pierwszej kolejności przedstawił stan sprawy.
Wskazał, że wnioskiem z dnia 27 września 2007 r. uzupełnionym pismem z dnia 10 października 2007 r. małżonkowie C. i L. P. zwrócili się do Naczelnika Urzędu Skarbowego K. o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2006 r.
W uzasadnieniu wniosku Skarżący stwierdzili, iż w 2006 r. L. P. otrzymywał wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę, od którego płatnik Stowarzyszenie "E." z siedzibą w K. pobrał zaliczkę na podatek dochodowy. Ten sam płatnik zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego K. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego, a dotyczącej zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych dochodów otrzymanych przez osoby bezpośrednio realizujące cel projektu zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt. 46 i 47c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) - dalej jako u.p.d.p.f. Zdaniem Stowarzyszenia jest ono beneficjentem projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich. Dla realizacji celów projektu Stowarzyszenie zawarło umowy o pracę i umowy cywilnoprawne z osobami, które bezpośrednio realizują cel projektu. Wszystkie środki przeznaczone na dofinansowanie projektu są przyznawane i przekazywane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości - "Instytucję wdrażającą". Stowarzyszenie uznało, że dochody osób bezpośrednio realizujących cel programu będą korzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt. 46 i 47c u.p.d.o.f., tak jak ze zwolnienia korzysta Stowarzyszenie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
