Wyrok NSA z dnia 1 października 2009 r., sygn. II OSK 1471/08
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz Sędzia WSA del. Wojciech Mazur Protokolant Andżelika Nycz po rozpoznaniu w dniu 1 października 2009 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 6 czerwca 2008 r. sygn. akt II SA/Rz 801/07 w sprawie ze skargi Spółdzielni Mieszkaniowej [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie z dnia [...] lipca 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy na zamierzenie inwestycyjne oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie wyrokiem z dnia 6 czerwca 2008r., sygn. akt II SA/Rz 801/07, po rozpoznaniu skargi Spółdzielni Mieszkaniowej [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie z dnia [...] lipca 2007r., nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy na zamierzenie inwestycyjne, stwierdził nieważność zaskarżonej decyzji w części odnoszącej się do rozpoznania odwołania R. M., zaś w pozostałym zakresie zaskarżoną decyzję uchylił.
Wyrok został wydany w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy.
Wnioskiem z dnia 1 września 2006r. Spółdzielnia [...] w Rzeszowie zwróciła się do Prezydenta Miasta Rzeszowa o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji pod nazwą "[...] " III etap - budynek mieszkalny wielorodzinny z infrastrukturą techniczną, zlokalizowanej na działce nr [...], obr. [...], położonej w Rzeszowie przy ul. [...].
Decyzją z dnia [...] kwietnia 2007r., nr [...] Prezydent Miasta Rzeszowa ustalił warunki zabudowy dla ww. inwestycji. W podstawie prawnej decyzji powołano art. 104 k.p.a., art. 1 ust. 2, art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1, art. 54 w związku z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.). W uzasadnieniu organ wyjaśnił, iż konieczność wydania decyzji podyktowana była faktem, że planowana inwestycja ma zostać zlokalizowana na terenie, w stosunku do którego obecnie nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego. Ustosunkowując się do złożonych przez właścicieli sąsiednich nieruchomości zastrzeżeń odnośnie wysokości planowanej inwestycji oraz jej wpływu na środowisko organ podał, iż zostały one wzięte pod uwagę. Wysokość planowanego obiektu ograniczono do dwóch kondygnacji z dopuszczeniem trzeciej, punktowo w poddaszu, celem zróżnicowania bryły budynku. Odnośnie wpływu inwestycji na środowisko wywiedziono, że inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących pogorszyć stan środowiska, stosownie do przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 września 2002 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzania raportu oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2002 r. Nr 179, poz. 1490). W kwestii zastrzeżeń dotyczących konkretnych rozwiązań projektowych organ wskazał, iż będą one mogły być przedmiotem analizy w postępowaniu o uzyskanie pozwolenia na budowę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty