Wyrok NSA z dnia 23 kwietnia 2009 r., sygn. II GSK 891/08
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Cysek Sędzia NSA Joanna Kabat -Rembelska (spr.) Sędzia del. WSA Maria Jagielska Protokolant Anna Wróblewska po rozpoznaniu w dniu 23 kwietnia 2009 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Ministra Pracy i Polityki Społecznej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 7 maja 2008 r. sygn. akt VI SA/Wa 2276/07 w sprawie ze skargi DGP D. G. P. - Spółki z o.o. w L. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] października 2007 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia utraty statusu zakładu pracy chronionej I oddala skargę kasacyjną; II zasądza od Ministra Pracy i Polityki Społecznej na rzecz DGP D. G. P. - Spółki z o.o. w L. 120 (sto dwadzieścia) złotych, tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. wyrokiem z dnia 7 maja 2008 r., sygn. akt VI SA/Wa 2276/07 po rozpoznaniu sprawy ze skargi D.Sp. z o. o. z siedzibą w L. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] października 2007 r., nr [...] w przedmiocie stwierdzenia utraty statusu zakładu pracy chronionej - uchylił zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Wojewody D. z dnia [...] lipca 2007 r.
Sąd orzekał w następującym stanie sprawy.
Wojewoda D. decyzją z dnia [...] lipca 2007 r., stwierdził utratę z dniem 30 czerwca 2005 r. statusu zakładu pracy chronionej przez D. Sp. z o.o. w L. przyznanego od dnia [...] czerwca 2005 r. na mocy decyzji Wojewody D. z dnia [...] czerwca 2005 r., zmienionej decyzjami z dnia [...] maja 2005 r. oraz z dnia [...] stycznia 2007 r.
W uzasadnieniu organ podał, że w związku z pismem Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy we W. z dnia [...] marca 2007 r., informującym, że pracodawca od grudnia 2005 r. prowadzi działalność gospodarczą w K. a na użytkowane pomieszczenia nie posiada decyzji Państwowej Inspekcji Pracy, wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie spełniania przez skarżącą warunków, określonych w art. 28 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. - o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, ze zm.; dalej: ustawa o rehabilitacji zawodowej). Organ I instancji przyjął, że skarżąca powinna spełniać warunki, określone w art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy o rehabilitacji od dnia 1 lutego 2005 r. Organ wskazał, że w tym dniu została zatrudniona w K. na stanowisku praczki osoba legitymująca się orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, zaś przedłożone przez skarżącą dokumenty oraz oświadczenie z dnia 30 maja 2007 r. - w ocenie organu - nie potwierdzają, że niepełnosprawni pracownicy skarżącej mieli w należyty sposób zapewnioną opiekę doraźną i specjalistyczną.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty