Postanowienie NSA z dnia 3 sierpnia 2007 r., sygn. II OSK 1104/06
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Bożena Walentynowicz Sędziowie Sędzia NSA Andrzej Gliniecki Sędzia NSA Janina Kosowska (spr.) Protokolant Agnieszka Kuberska po rozpoznaniu w dniu 3 sierpnia 2007r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej B. i M. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 lutego 2005 r. sygn. akt 7/IV SA 4494-4495/03 w sprawie ze skargi B. i M. K., J. i A. P. na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji o nakazie rozbiórki postanawia: odrzucić skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 18 lutego 2005 r., sygn. akt 7/IV 4494-4495/03, sprostowanym postanowieniem z dnia 28 września 2005 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę B. i M. K. oraz J. i A. P. na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...], Nr [...], w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji o nakazie rozbiórki.
Przedstawiając stan faktyczny rozpoznanej sprawy, Sąd I instancji wskazał, iż decyzją z dnia 8 sierpnia 2001 r., Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w G., po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego wszczętego na wniosek M. i B. K. oraz A. i J. P. o wznowienie postępowania, na podstawie art. 151 § 1 pkt 1 i art. 150 § 1 kpa, odmówił uchylenia ostatecznej decyzji Wojewody Słupskiego z dnia 9 grudnia 1997 r., utrzymującej w mocy decyzję Kierownika Urzędu Rejonowego w S. z dnia 24 października 1997 r., nakazującej wnioskodawcom rozbiórkę samowolnie wykonanego obiektu budowlanego na działkach nr 376/4 i nr 376/5 w miejscowości S. W uzasadnieniu decyzji stwierdził, iż fakt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy S. w 2000 r. nie może stanowić żadnej istotnej dla sprawy okoliczności istniejącej w dniu wydania decyzji o nakazie rozbiórki. Zauważył ponadto, iż w skardze do Naczelnego Sądu Administracyjnego na decyzję Wojewody Słupskiego z dnia 9 grudnia 1997 r. wnioskodawcy wskazali, że budowę obiektu rozpoczęli w 1996 r., zatem obecne twierdzenie, że obiekt ten wybudowany został w 1994 r. nie zasługuje na uwzględnienie. Stosownie bowiem do art. 30 ustawy o Naczelnym Sądzie Administracyjnym, ocena prawna wyrażona przez ten Sąd w wyroku z dnia 28 marca 2000 r., sygn. akt II SA/Gd 85/98, wiąże organ, którego działanie było przedmiotem rozstrzygnięcia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty