Wyrok NSA z dnia 12 kwietnia 2006 r., sygn. II OSK 721/05
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz (spr.), Sędziowie NSA Jerzy Bujko, Anna Łuczaj, Protokolant Mariusz Szufnara, po rozpoznaniu w dniu 12 kwietnia 2006 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej P. Sp. z o.o. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 18 stycznia 2005 r. sygn. akt II SA/Łd 894/03 w sprawie ze skargi J. K. na decyzję Wojewody Łódzkiego z dnia [...] maja 2003 r. nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Łodzi do ponownego rozpoznania 2. odstępuje od zasądzenia kosztów postępowania kasacyjnego w całości.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 18 stycznia 2005 r. sygn. akt II S.A./Łd 894/03 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi po rozpoznaniu skargi J. K. na decyzję Wojewody Łódzkiego z dnia [...] maja 2003 r. Nr [...] w przedmiocie pozwolenia na budowę uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Starosty Powiatu P. , nr [...], z dnia [...] lutego 2003 r., stwierdzając , że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do dnia uprawomocnienia się wyroku.
Wyrok ten wydano w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy :
Wojewoda Łódzki decyzją z dnia [...] maja 2003r. nr [...] utrzymał w mocy decyzję Starosty Powiatu P. z dnia [...] lutego 2003 r. Nr [...] zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą P. pozwolenia na budowę stacji bazowej telefonii komórkowej [...]wraz z wieżą stalową kratową o wysokości 50 m, kontenerem technologicznym i przyłączem energetycznym.
W uzasadnieniu tej decyzji wskazano, iż przeprowadzone przez organ I instancji postępowanie administracyjne potwierdziło brak szkodliwości projektowanej inwestycji na ludzi i środowisko, a decyzja Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Łodzi z dnia 5 września 2002 r. została wydana w oparciu o raport oddziaływania na środowisko stacji bazowej telefonii komórkowej P. opracowanej przez biegłego z zakresu oddziaływania na środowisko. Organ odwoławczy podkreślił, iż z opracowania tego wynika, iż obszary pól elektromagnetycznych od projektowanych anten wystąpią na wysokości 46 m nad poziomem terenu w zasięgu maksymalnym 25,4 m, w związku z czym obszary o wartości gęstości mocy przekraczających wartość dopuszczalną nie wystąpią w miejscach dostępnych dla mieszkańców okolicy. Na tej podstawie uznał, iż urządzenie to nie jest szkodliwe dla środowiska i zdrowia ludzi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty