Wyrok NSA z dnia 13 listopada 2003 r., sygn. II SA/Po 110/03
Normodawca może na drodze legislacyjnej zmieniać każdy z przepisów, w których w miejsce dotychczasowego organu państwowego powstaje inny organ państwowy, bądź może ufać, że organy stosujące prawo, w ramach kultury prawnej, będą ową zmianę za każdym razem odpowiednio uwzględniać przy stosowaniu prawa. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest aktem prawa miejscowego powszechnie obowiązującego /art. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym - Dz.U. 1999 nr 15 poz. 139 ze zm./ i podlega tym samym regułom wykładni, co akty prawa pochodzące np. od parlamentu, rady ministrów etc.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi "A." S.A. w K. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 12 grudnia 2002 r. (...) w przedmiocie odmowy zawieszenia postępowania w sprawie ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu - oddala skargę.
UZASADNIENIE
W toku postępowania, zapoczątkowanego wnioskiem Mariusza K. z dnia 14 lutego 2002 r. o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, "A." SA w K. pismem z dnia 19 czerwca 2002 r. wskazała, że uzyskała informacje, iż przy ul. E. ma być zlokalizowana nowa stacja paliw. Ponieważ firma A. jest właścicielem stacji paliw położonej przy ul. E., A. jest zainteresowana tą sprawą. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, proponowane usytuowanie narusza par. 123 rozporządzenia, dotyczący zjazdów do stacji paliw. Spółka zwróciła się o szczegółowe informacje w tej sprawie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty