Postanowienie NSA z dnia 11 czerwca 2003 r., sygn. II SA/Ka 1956/01
Skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego na postanowienie w przedmiocie wyłączenia pracownika lub organu /art. 24 i art. 25 Kpa/ oraz wyznaczenia innego pracownika lub organu /art. 26 Kpa/ jest niedopuszczalna.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Burmistrza Miasta M. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia 22 maja 2001 r., (...) w przedmiocie wyłączenia od udziału w postępowaniu oraz wyznaczenia innego organu do prowadzenia sprawy o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu postanawia: odrzucić skargę.
UZASADNIENIE
Zaskarżonym postanowieniem, na zasadzie m.in. art. 25 par. 1 pkt 1 i art. 124 par. 1 i 2 Kpa, Samorządowe Kolegium Odwoławcze odmówiło wyznaczenia do prowadzenia opisanej wyżej sprawy i wydania decyzji innego organu. Stanęło bowiem na stanowisku, iż wniosek Burmistrza M. w tej materii, zasadzający się na fakcie, iż Gmina M. jest właścicielem nieruchomości sąsiadującej z nieruchomością objętą wnioskiem o wydanie decyzji lokalizacyjnej, zatem jest stroną tego postępowania, nie jest zasadny. W szczególności zważyło, iż brak jest przesłanek prowadzących do uwzględnienia żądania wynikających z przywołanych przepisów. Natomiast wskazany we wniosku wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego nie ma zastosowania w tej sprawie i w niej nie wiąże. Organ pouczył wnioskodawcę o możliwości bezpośredniego zaskarżenia postanowienia do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty