Wyrok NSA z dnia 22 stycznia 2003 r., sygn. I SA/Gd 2272/02
Art. 109 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ określa formę uchwalenia budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz jakie przychody i wydatki mają być w nim ujęte. Ujęcie zatem w ust. 2 tego przepisu wydatków i przychodów samej jednostki, jak również wydatków i przychodów zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i środków specjalnych oraz funduszy celowych ma ten skutek, że wszystkie one wchodzą w skład budżetu i jeśli dalej ustawodawca posługuje się terminem budżet, to lege non distinguente należy rozumieć przez to, że ma on na uwadze wszystkie jego elementy określone w art. 109 ust. 2 ww. ustawy o finansach publicznych.
Nie można zatem wyprowadzać wniosku, że upoważnienie udzielone Zarządowi w trybie art. 128 ust. 2 ww. ustawy do dokonywania zmian określonego w budżecie planu wydatków może dotyczyć tylko wydatków samej jednostki samorządu terytorialnego, gdy ustawodawca nie nałożył takiego ograniczenia.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty