Wyrok NSA z dnia 18 kwietnia 2002 r., sygn. II SAB/Wr 10/01
Wprawdzie jedną z przesłanek dopuszczalności skargi do Naczelnego Sądu Administracyjnego jest wyczerpanie możliwości działania na drodze administracyjnej, a wniesienie skargi na bezczynność organów administracji jest obwarowane przesłanką wyczerpania środków odwoławczych na drodze administracyjnej, przez co, w tej sytuacji należy rozumieć wniesienie zażalenia do organu wyższego stopnia, to dopuszczalność skargi na niewydanie, w ustalonym przez przepisy prawa terminie, rozstrzygnięcia przez naczelny lub centralny organ administracji państwowej nie jest uzależniona od wyczerpania środków przewidzianych w art. 37 Kpa.
Tak więc w sytuacji, gdy, Kierownik Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych nie wydał w ustawowym terminie decyzji możliwe jest skuteczne wniesienie do NSA skargi na bezczynność tego organu bez składania zażalenia w trybie art. 37 Kpa.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Alojzego W. na bezczynność Kierownika Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych w przedmiocie wydania decyzji w sprawie przyznania świadczenia pieniężnego z tytułu deportacji do pracy przymusowej oraz osadzenia w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR - zobowiązuje Kierownika Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych do wydania decyzji w ciągu 30 dni od otrzymania odpisu wyroku wraz z uzasadnieniem; (...).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty