Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606492)
      • Kadry i płace (26072)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    18.12.2002

    Wyrok NSA z dnia 18 grudnia 2002 r., sygn. V SA 1073/02

    Samo występowanie nawet z oczywiście bezzasadnymi wnioskami i wykorzystywanie przez cudzoziemca wszystkich przewidzianych w przepisach prawa polskiego instytucji prawnych w celu "zalegalizowania" pobytu, nie może być, poczytywane jako wyraz lekceważenia polskiego porządku prawnego.

     

    Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Olega W. na decyzję Prezesa Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców z dnia 26 marca 2002 r. (...) w przedmiocie odmowy udzielenia zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony - uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Wojewody M. z dnia 17.09.2001 r. (...),


    UZASADNIENIE

    Decyzją z dnia 17 września 2001 r. Wojewoda M. odmówił Olegowi W., obywatelowi Ukrainy, udzielenia zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wydania karty czasowego pobytu. Jako materialnoprawna podstawa decyzji powołane zostały art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 w związku z art. 13 ust. 1 pkt 7 i 9 ustawy o cudzoziemcach, a jako główny argument to, że udokumentowane przez niego dochody są niewystarczające ze względu na wysokie koszty utrzymania.

    Decyzja ta została utrzymana w mocy decyzją Prezesa Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców z dnia 26 marca 2002 r., z powołaniem się na art. 13 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy jako główną przesłankę odmowy. Prezes Urzędu stwierdził bowiem, że "zarówno pozostawanie cudzoziemca w naszym kraju, pomimo ustania jego zatrudnienia, będącego podstawą udzielenia mu zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony, jak i instrumentalne potraktowanie procedury uchodźczej - w celu legalizacji pobytu w naszym kraju (...)" wskazują, że istnieje uzasadnione podejrzenie, iż pobyt Olega W. ma inny cel niż deklarowany oraz podniósł lekceważący stosunek Skarżącego do prawa polskiego.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Język dokumentacji pracowniczej przy zatrudnianiu cudzoziemca po zmianach przepisów
    • Nowe zasady uzyskiwania zezwoleń na pracę cudzoziemców w Polsce od 1 czerwca 2025 r. – na czym polegają zmiany
    • Nowe zasady zatrudniania cudzoziemców od 1 czerwca 2025 r.
    • Zmiany prawa – weszły w życie od 30 kwietnia do 28 czerwca 2025 r.
    • Czy okres nauki za granicą powinno się wliczyć do urlopowego stażu pracy
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.