Wyrok NSA z dnia 14 marca 2000 r., sygn. II SA 2349/99
Gmina dokonała wyboru ekologicznego sposobu ogrzewania z wykorzystaniem energii geotermalnej, co ma odpowiednie uzasadnienie ekologiczne, ekonomiczne i organizacyjne.
W rozpatrywanej sprawie prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie ma możliwości kwestionowania dokonanego przez samorząd wyboru ekologicznego sposobu ogrzewania.
Kontrolą Urzędu może być objęte tylko zamówienie na modernizację systemu grzewczego wraz z dostawą energii cieplnej dla występujących w rozpatrywanej sprawie dwóch szkół.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu, sprawy ze skargi Zarządu Miasta Z. na decyzję prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z 12 października 1999 r. (...) w przedmiocie zatwierdzenia zamówienia publicznego z wolnej ręki przekraczającego równowartość kwoty 20.000 ECU - uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną w mocy decyzję prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z 5 sierpnia 1998 r.; (...).
UZASADNIENIE
W dniu 10 marca 1997 r. zostało zawarte pomiędzy Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w W., a Gminą Miasta Z. przy udziale Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej "T." S.A. w Z. i Spółki Geotermia Podhalańska S.A. w Z. porozumienie w sprawie Programu ekologicznego. Ze wstępu do wskazanego Programu wynika, że Miasto oraz Fundusz uznają za niezbędne podjęcie zdecydowanych działań mających na celu zahamowanie degradacji środowiska w rejonie Z., a w szczególności na terenie (...) Parku Narodowego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty