Wyrok NSA z dnia 22 lutego 1996 r., sygn. II SA 3011/95
Sejmik samorządowy może prowadzić mediacje jedynie w sprawach spornych między różnymi gminami, a nie między organami konkretnej gminy /art. 77 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym - Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./, natomiast uprawnienia przewidzianego w art. 77 ust. 1 pkt 4 tej ustawy do zwoływania nadzwyczajnej sesji rady gminy nie można egzekwować, gdy taka sesja nie jest w ocenie sejmiku celowa.
Naczelny Sąd Administracyjny oddalił na podstawie art. 207 par. 5 Kpa w związku z art. 216a par. 1 Kpa i art. 68 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368/ skargę Rady Gminy B. na rozstrzygnięcie nadzorcze Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 września 1995 r. w przedmiocie zawieszenia organów Gminy, ustanowienia zarządu komisarycznego i powołania komisarza rządowego.
UZASADNIENIE
Rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 26 września 1995 r., wydanym na podstawie art. 97 ust. 1-3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./, Prezes Rady Ministrów, po rozpatrzeniu sprawy wykonywania zadań publicznych przez organy Gminy B.:
1/ zawiesił z dniem 27 września 1995 r. organy tej Gminy,
2/ ustanowił dla Gminy zarząd komisaryczny na okres do dwóch lat,
3/ powołał Antoniego R. na funkcję komisarza rządowego z dniem 28 września 1995 r. na okres do dwóch lat; przejmie on wykonywanie zadań i kompetencji organów Gminy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty