Wyrok NSA z dnia 28 lipca 1992 r., sygn. SA/Wr 632/92
Sprawy najmu i dzierżawy lokali użytkowych należą do zakresu gospodarowania mieniem gminy, które to zadanie mieści się w zakresie spraw należących do zarządu gminy zgodnie z art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./.
UZASADNIENIE
Uchwałą Rady Miejskiej w B. z dnia 14 maja 1991 r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu przetargu, wydaną na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, zatwierdzony został stały regulamin przetargu ofertowego, stanowiącego załącznik do uchwały.
Według postanowienia ustępu pierwszego regulaminu przetargiem ofertowym objęte są lokale i obiekty użytkowe w formie najmu lub dzierżawy.
W ustępie trzecim powołany został imiennie stały skład komisji przetargowej.
W ustępie 7 zdaniu pierwszym regulaminu postanowiono, że "Komisja przetargowa, w obwieszczeniu o przetargu, wyznacza termin przetargu i składania ofert", a następnie szesnastym - że "w kwestiach spornych rozstrzyga Rada Miejska".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty