Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym
PROBLEM
Jednostka gospodarcza w ramach prowadzonej działalności wynajmuje lokal. W lokalu tym dokonano kilku niezbędnych prac adaptacyjnych, co stanowiło tzw. ulepszenie w obcym środku trwałym, które jest amortyzowane. W związku z rozwojem firmy (dodanie nowych usług) planujemy rozwiązać umowę najmu i przenieść prowadzoną działalność do innego lokalu. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych likwidację ulepszenia w obcym środku trwałym? Czy poniesione koszty ewentualnej fizycznej likwidacji inwestycji w obcym środku trwałym należy ewidencjonować jako koszty podstawowej działalności gospodarczej czy też jako pozostałe koszty operacyjne? Czy niezamortyzowana część inwestycji w obcym środku trwałym będzie stanowić koszt podatkowy? Jeśli uda się wynegocjować zwrot części nakładów od wynajmującego, to czy będzie on stanowił przychód podatkowy?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty