Zmiany w pdof ważne dla działań promocyjnych przedsiębiorców
19 lutego 2010 r. Sejm uchwalił dwie krótkie nowelizacje ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W momencie oddania do druku tego numeru Mk obie nowelizacje były rozpatrywane przez Senat. Skala poparcia, jakie obie nowele znalazły w Sejmie, każe sądzić, że niedługo obie wejdą w życie. Omawiamy najważniejsze zmiany przewidziane w obu nowelach. Będą one szczególnie istotne dla działań promocyjnych przedsiębiorców.
VAT należny od sprzedaży premiowej jako koszt
Sprzedaż premiowa jest akcją promocyjną, w ramach której sprzedawca towaru (usługi) nagradza jego nabywcę dodatkowym, nieodpłatnym upominkiem. Warunki otrzymania upominku określa regulamin sprzedaży premiowej, np. "kup dwie pary spodni, a koszulkę otrzymasz za darmo". Istotą sprzedaży premiowej jest jednak zawsze to, że oprócz sprzedaży towaru lub usługi dochodzi do wydania nabywcy nieodpłatnie nagrody. W praktyce nierozstrzygnięta jednoznacznie jest kwestia: czy wydanie tej nieodpłatnej nagrody podlega opodatkowaniu VAT. Przykładowo - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 27 października 2009 r., nr IPPP1-443-345/07-11/S/JB, uznał:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty