Czy naliczone, lecz niezapłacone odpisy na ZFŚS mogą być kosztem i co grozi pracodawcy za zaleganie z zapłatą
Jak księgować i wykazać w bilansie naliczone, lecz niezapłacone odpisy na ZFŚS? Czy naliczone odpisy mogą być kosztem księgowym i podatkowym?
problem
rada
Nieterminowe przekazanie środków na ZFŚS oznacza naruszenie przez pracodawcę postanowień zawartych w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Naliczone w trakcie roku odpisy mogą być kosztami księgowymi, gdyż wydatek w okresie późniejszym (tj. fizyczna wpłata) nie warunkuje braku możliwości powstania kosztu. Nieodprowadzone na wydzielony rachunek bankowy kwoty odpisów nie będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu. Jednakże w momencie (miesiącu) przelania ich na wydzielone konto bankowe będzie można je zaliczyć jako koszty podatkowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się