2. Jak w bilansie wykazać rozbieżność pomiędzy momentem otrzymania materiałów i faktury
W listopadzie spółka dokonała wpłaty zaliczki na poczet zakupu materiałów. W tym samym miesiącu otrzymała fakturę dokumentującą wpłaconą zaliczkę. Cała dostawa materiałów została dostarczona do magazynu spółki w grudniu. Fakturę na pozostałą kwotę dostawy spółka otrzymała w styczniu.
problem
W grudniu spółka otrzymała również fakturę od innego kontrahenta, dotyczącą zakupu towarów, które do magazynu dotarły w styczniu.
Proszę o przedstawienie sposobu ujęcia wymienionych operacji w księgach rachunkowych spółki. W którym momencie należy dokonać rozliczenia VAT z otrzymanych faktur?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się