02.12.2006 Kadry i płace

4. Jak poprawiać błędy w świadectwie pracy

Założenie
Umowa o pracę z pracownikiem uległa rozwiązaniu 30 listopada 2006 r. W tym dniu otrzymał on świadectwo pracy. 4 grudnia pracodawca otrzymał pismo od tego pracownika z żądaniem poprawienia zapisu w świadectwie pracy dotyczącego liczby dni, za które w tym roku otrzymał wynagrodzenie chorobowe. W jakim terminie pracodawca powinien sprostować świadectwo pracy? A jak ma on postąpić, jeżeli po sprawdzeniu wyliczenia liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie chorobowe, okaże się, że błędu nie było?
Rozwiązanie
Pracownik w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy może wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o jego sprostowanie. Pracodawca jest zobowiązany w ciągu 7 dni od otrzymania wniosku pracownika wydać mu nowe świadectwo pracy lub poinformować go (w formie pisemnej) o negatywnym wyniku rozpatrzenia jego wniosku. W opisanym w założeniu przypadku wydanie nowego świadectwa (lub decyzji odmownej) powinno nastąpić najpóźniej 11 grudnia br.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty