Co i w jaki sposób skoryguje urząd w deklaracji lub zeznaniu podatkowym
Nowelizacja Ordynacji podatkowej, która weszła w życie 1 września 2005 r., wprowadziła możliwość korekty deklaracji (zeznania) przez organ podatkowy. Rozwiązanie to ma na celu ograniczenie kontaktu podatnika z urzędem skarbowym, co jest korzystne dla obu stron. Poniżej wskazujemy, co jest najczęściej korygowane przez urzędy i jakie działania urzędu są z tym związane.
Na początku zaznaczmy, że możliwość korekty deklaracji (zeznań) wprowadził znowelizowany przepis art. 274 Ordynacji podatkowej. Może ona zostać dokonana przez organ w przypadku, jeśli zaistniałe błędy w deklaracji mają charakter rachunkowy, oczywistej omyłki bądź też wypełnienie deklaracji nastąpiło niezgodnie z wymaganiami. Takie unormowanie przepisów ogranicza zakres stosowania tego rozwiązania jedynie do korekty błędów formalnych, co z założenia eliminuje samowolę organu. Umożliwia to jednak organom podatkowym rozwiązanie niektórych problemów, np. niewyjaśnionych przez podatników zeznań lub deklaracji poprzez ich korektę.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się