Kiedy ulotka jest uznawana za reklamę
Jeżeli ulotka o produkcie zawiera 5 zdań zachwalających dany produkt, a 15 zdań o jego właściwościach, zastosowaniu, składnikach i sposobie montażu, czy taką ulotkę według ustawy VAT traktujemy jako materiał reklamowy, czy jako materiał informacyjny?
Taką ulotkę należy uznać za materiał reklamowy. Jednak dla celów VAT praktycznie nie ma już znaczenia, czy towar należy zaklasyfikować jako materiał reklamowy czy jako informacyjny.
Rozróżnienie to było istotne na gruncie poprzednio obowiązującej ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym, ponieważ przyjmowano wtedy, że przekazanie oraz zużycie materiałów na potrzeby reprezentacji albo reklamy jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, natomiast przekazanie ulotek, folderów czy innych materiałów o charakterze informacyjnym jest wyłączone z zakresu opodatkowania VAT.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się