13.09.2004 Podatki

Jak rozliczać wydatki związane z wdrożeniem HACCP

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej dla wielu polskich przedsiębiorców związanych z rynkiem żywności oznacza konieczność dokonania wydatków na system HACCP. Przedsiębiorcy obciążeni tym obowiązkiem często kierują pytania do redakcji „MONITORA księgowego” o zasady zaliczania wydatków na HACCP w koszty uzyskania przychodów firmy oraz rozliczania otrzymanych dotacji ze środków unijnych na pokrycie kosztów wdrożenia HACCP. W artykule odpowiadamy na te pytania prezentując także stanowisko organów podatkowych.

Członkostwo Polski w Unii Europejskiej oznacza dla związanych z rynkiem produktów żywnościowych polskich przedsiębiorców konieczność wdrożenia systemu HACCP. System ten ma - w interesie konsumentów - ułatwić nadzór nad produkcją i dystrybucją produktów żywnościowych. Firmy wdrażające HACCP mogą ubiegać się o dofinansowanie takiego projektu przez Unię Europejską. W związku z systemem HACCP pojawiają się dwa rodzaje pytań.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne