Jak rozliczać wydatki związane z wdrożeniem HACCP
Członkostwo Polski w Unii Europejskiej dla wielu polskich przedsiębiorców związanych z rynkiem żywności oznacza konieczność dokonania wydatków na system HACCP. Przedsiębiorcy obciążeni tym obowiązkiem często kierują pytania do redakcji „MONITORA księgowego” o zasady zaliczania wydatków na HACCP w koszty uzyskania przychodów firmy oraz rozliczania otrzymanych dotacji ze środków unijnych na pokrycie kosztów wdrożenia HACCP. W artykule odpowiadamy na te pytania prezentując także stanowisko organów podatkowych.
Członkostwo Polski w Unii Europejskiej oznacza dla związanych z rynkiem produktów żywnościowych polskich przedsiębiorców konieczność wdrożenia systemu HACCP. System ten ma - w interesie konsumentów - ułatwić nadzór nad produkcją i dystrybucją produktów żywnościowych. Firmy wdrażające HACCP mogą ubiegać się o dofinansowanie takiego projektu przez Unię Europejską. W związku z systemem HACCP pojawiają się dwa rodzaje pytań.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się