Jak zaewidencjonować wniesienie aportem środków trwałych i jak wygląda ewidencja otrzymanych środków w spółce córce
Spółka z o.o. zamierza utworzyć spółkę córkę, do której jako kapitał chce wnieść aportem samochody. Jak powinna wyglądać ewidencja tego zdarzenia w spółce wnoszącej aport, a jak wygląda ewidencja otrzymanego aportu w spółce córce? Na kim ciąży obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych?
W zakresie, którego dotyczą pytania, należy traktować obie spółki prawa handlowego jak dwa odrębne podmioty gospodarcze prowadzące niezależne księgi rachunkowe. Spółka wnosząca środki trwałe podlegające dotychczas amortyzowaniu zaprzestaje naliczeń amortyzacji od miesiąca następnego po przekazaniu lub miesiąca bieżącego, w zależności od dotychczas stosowanej zasady. Naliczenie amortyzacji w spółce, do której środki trwałe wniesiono, nowo powstałej (spółce córce) będzie miało miejsce począwszy od miesiąca następnego lub miesiąca bieżącego, w którym przyjęto środek trwały do używania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się