Jak określić wartość znaku towarowego w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi
Na przestrzeni ostatnich lat można zauważyć wzrost zainteresowania organów podatkowych transakcjami zawieranymi przez podmioty powiązane. Jednocześnie wzrosło znaczenie dóbr niematerialnych, w tym w dużej mierze znaków towarowych jako aktywów przedsiębiorstw. Te dwa czynniki są przyczyną, dla której określenie ceny znaku towarowego uzyskanego w ramach transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi nabiera dużego znaczenia. W artykule tym zostaną udzielone podstawowe wskazówki, jak można tę wartość ustalić.
Znakiem towarowym jest oznaczenie przedstawione w sposób graficzny lub takie, które da się w sposób graficzny przedstawić (np. rysunek) przeznaczone do odróżniania w obrocie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od tego samego rodzaju towarów lub usług innych przedsiębiorstw. Znakiem towarowym jest m.in. logo. Wartość początkowa takiego znaku może być równa zeru, jednakże wraz ze wzrostem popularności danej firmy jej znak towarowy, powszechnie rozpoznawalny, może nabrać ogromnej wartości. Przykładem tego mogą być dobrze znane „trzy paski” Adidasa lub rysunek pumy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się